• partner

  • partner

  • partner

  • Homepage
  • >
  • Blog
  • >
  • Eindgebruikerservaring steeds belangrijker voor overheden

Blog

  • Eindgebruikerservaring steeds belangrijker voor overheden

    18.10.16 | Door: Fujitsu

    Werkplekbeheer draaide ooit vooral om kostenreductie. Tegenwoordig wordt de ervaring van de eindgebruiker steeds belangrijker gevonden.

    In Fujitsu’s visie op werkplekbeheer worden medewerkers in organisaties productiever en werken teams beter samen. Met nieuwe technologieën kunnen zij dit doen op verschillende apparaten en onafhankelijk van tijdstip of locatie. De vrijheid om te werken waar, wanneer en hoe medewerkers het willen (Het Nieuwe Werken) betekent een verbetering van de eindgebruikerservaring. Nu innovatie in organisaties steeds meer afkomstig is van individuele medewerkers en teams, moet de werkplekomgeving dit mogelijk maken. Tegelijkertijd blijft de uitdaging bestaan om de IT-kosten binnen de perken te houden.

    Nieuwe generatie medewerkers

    De behoefte om de werkplek te moderniseren speelt overal. Niet alleen het bedrijfsleven, ook overheidsinstellingen hebben te maken met een nieuwe generatie medewerkers die verwachten dat zij de nieuwste IT-middelen, afgestemd op hun specifieke eisen, tot hun beschikking hebben. Fujitsu helpt in Nederland veel overheidsorganisaties met het vormgeven, uitrollen en beheren van nieuwe omgevingen die Het Nieuwe Werken mogelijk maken. Dat gaat soms – maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn – gepaard met het vervangen en moderniseren van de aanwezige infrastructuur. De publieke sector staat op IT-gebied voor grote uitdagingen. Vaak gaat het om complexe omgevingen, zijn er hoge eigendomskosten en legacy-systemen. Niettemin willen overheidsorganisaties hun medewerkers moderne IT-middelen bieden. Hun teams moeten beschikken over goede tools, die optimaal beveiligd en uiterst betrouwbaar zijn, tegen acceptabele kosten. Daarbij willen medewerkers any time, anywhere and on any device hun werk kunnen doen en gebruikmaken van diensten in de cloud – net zoals ze privé gewend zijn.

    Verandering is de enige constante

    Het IT-landschap staat nooit stil en overheidsinstellingen moeten sneller dan ooit mee veranderen door de komst van nieuwe apparaten, technologie en applicaties. Door het vanuit de cloud aanbieden van de werkplek kunnen zij beter meebewegen en zo hun innoverend vermogen vergroten, zonder dat dit de veiligheidseisen in gevaar brengt. Dat maakt medewerkers productiever, meer betrokken en zichtbaarder. Daarmee stijgt de waarde van hun werk en wordt publiek geld beter besteed. Dat verwacht de burger ook: de overheidsorganisatie van nu is verbonden en mobiel, maar mag niet te veel kosten. Iets dat overheidsinstellingen en andere organisaties overigens niet moeten vergeten in hun werkplekbeheer, is heldere communicatie rondom innovatie. Veel werkplektechnologie is dusdanig innovatief dat gebruikers na de implementatie vaak niet weten over welke mogelijkheden zij nu beschikken. Communicatie hierover is cruciaal om de beoogde productiviteitsverbetering te realiseren. Een ander aspect is dat de organisatiecultuur in sommige gevallen nog niet in staat is Het Nieuwe Werken toe te laten, ondanks de mogelijkheden van moderne technologieën. Hier ligt een rol voor de CIO, als regisseur van de verandering, als communicator en ‘gids voor de business’.

    Wilt u weten hoe andere organisaties Fujitsu’s werkplekbeheer in de praktijk toepassen? Bekijk de klantervaringen op eusfujitsu.com.

trefwoorden

werkplekbeheer |outsourcing |cloud |

Meest gelezen op IT Executive

Meest bekeken partnercontent