• partner

  • partner

  • partner

Kennisartikel

  • Spelelement bij betalingen met Ingenico ePayments

    05.04.17 | Door: Yellow Communications

    Ingenico ePayments heeft vandaag een nieuwe en innovatieve betaalmethode geïntroduceerd die een spelelement toevoegt aan het betaalproces. Dankzij deze vorm van ‘gamification’ neemt de checkout conversie toe. Ingenico Gamified Checkout is door het innovatieteam van Ingenico ePayments ontwikkeld, in samenwerking met de Belgische startup Luckycycle. Klanten krijgen de mogelijkheid hun aankoopbedrag terug te winnen en dat leidt aantoonbaar tot een hogere checkout conversie, langer verblijf en meer klantloyaliteit. Ingenico Gamified Checkout is zowel beschikbaar voor online aankopen als voor fysieke winkelbezoeken.

    Ingenico Gamified Checkout is gebaseerd op de gepatenteerde technologie van Luckycycle en biedt klanten van Ingenico de mogelijkheid om eenvoudig verschillende naar wens in te richten spelletjes en toepasselijke beelden te integreren in de bevestigingspagina’s. Er zijn diverse spelletjes beschikbaar: een kraskaart, slotmachine en een Rad van Fortuin. Bij al die spellen heeft de klant de kans prijzen te winnen die verband houden met diens aankoop. In plaats van een korting van 10 procent , krijgt de klant een kans van 1 op 10 om het product of de inhoud van het winkelwagentje gratis te krijgen. Verkopers kunnen de parameters en de uitstraling van de spelletjes naar wens aanpassen.

    Tests bij Luckycycle laten zien dat het toevoegen van een spelelement het volume van de verkopen, de waarde van de transactie en de conversie met 15 procent kan verhogen. Bovendien helpt de nieuwe oplossing retailers om de aanwezigheid op sociale media aanzienlijk te versterken. Consumenten kunnen namelijk snel en makkelijk hun geluk delen op social media platforms als Facebook en Twitter. Ingenico Gamified Checkout is momenteel onderdeel van het Ingenico ePayments innovatieprogramma en beschikbaar als online en instore oplossing. Dat biedt multichannel verkopers de gelegenheid hun campagnes op alle platforms door te voeren. Voor webwinkels is Gamified Checkout geïntegreerd in de gehoste betaalpagina’s van Ingenico MyCheckout. De oplossing voor fysieke winkels maakt gebruik van Ingenico Telium Tetra waardoor de kassaspelletjes op de betaalautomaat beschikbaar komen.

    “Verkopers die de conversie en klantloyaliteit willen versterken, gebruiken normaal gesproken kortingsacties om het aantal transacties en de inhoud van de winkelwagentjes te vergroten. Maar met korting alleen vergroot je de loyaliteit niet. Het gaat tegenwoordig vooral om beleving in combinatie met beloning en korting”, zegt Ludovic Houri, Vice President Products van Ingenico ePayments. “Wij zoeken bij Ingenico altijd naar manieren om onze klanten te helpen hun doelstellingen te bereiken met inzet van onze expertise en technologie. Gamification kan naar onze stellige overtuiging spanning en waarde toevoegen aan het anders vooral functionele betaalproces. Daar profiteren zowel de verkopers als de consumenten van.”

    “Wij zijn erg blij met het partnerschap met Ingenico ePayments. In de afgelopen drie jaar heeft Luckycycle met ‘gegamificeerde’ betaaloplossingen al vele verkopers geholpen om de conversie te vergroten en de verkopen te verhogen. Dankzij het partnerschap met Ingenico ePayments kunnen we een eenvoudige koppeling maken met de klanten van Ingenico ePayments. Daarmee vergroten we ons online en instore bereik aanzienlijk”, zegt Nicolas Coppée, VP Sales van Luckycycle. “Deze nieuwe oplossing, die onze innovatieve technologie combineert met het gebruiksgemak van de gehoste betaalpagina’s van Ingenico MyCheckout, biedt allerlei voordelen aan bedrijven die zowel hun klanten willen belonen als hun omzet willen vergroten.”

Meest gelezen op IT Executive

Meest bekeken partnercontent