• partner

  • partner

  • partner

partnerprofiel

Fujitsu

Straat:Het Kwadrant 1
Postcode:3606 AZ
Plaats:Maarssen
Telefoon:+31-0-346-598111
Website:Fujitsu

over Fujitsu

Fujitsu is een toonaangevende Japanse informatie en communicatie technologie (ICT) leverancier met circa 156.000 medewerkers die klanten ondersteunen in meer dan 100 landen. Fujitsu is uniek in de volledige portefeuille van producten, oplossingen en diensten, variërend van clients tot datacenteroplossingen, Managed Infrastructures en Infrastructure-as-a-Service. Fujitsu heeft in Nederland circa 600 medewerkers en maakt deel uit van de wereldwijde Fujitsu-groep, de derde ICT services dienstverlener in de wereld.

Belangrijke klanten in Nederland zijn Schiphol, Alliander, Havenbedrijf Rotterdam, ING, Robeco, Provincie Noord Holland, Gemeente Almere, RDW en de waterbedrijven Evides en PWN. Klanten van Fujitsu waarderen de persoonlijke aanpak, de flexibiliteit van de lokale organisatie en benutten de mogelijkheden die de wereldwijde organisatie biedt. Kijk voor meer informatie op http://www.fujitsu.com/nl

  • Waarom cybersecurity niet kan zonder Artificial Intelligence

    Zonder kunstmatige intelligentie gaan we de strijd tegen cyberaanvallen niet winnen, waarschuwt Fujitsu’s CTO Dr. Joseph Reger.   De dreiging van cyberaanvallen groeit, evenals de aard van deze aanvallen en de schadepost die zij veroorzaken. Fujitsu kiest daarom voor een proactieve, ‘intelligence-led’ benadering van cybersecurity. “Omdat aanvallen op ieder moment kunnen voorkomen, is het belangrijk om deze real-time te identificeren wanneer zij plaatsvinden”, stelt Dr. Joseph Reger, Fujitsu’s Chief... lees meer

  • IT-probleem? De Virtual Agent schiet te hulp

    De service desk raakt steeds meer geautomatiseerd. Dit geeft mogelijkheden om kosten te besparen en de productiviteit te verhogen.   Automatisering van de service desk staat volop in de aandacht. Organisaties zien het als een middel om een service desk-ervaring te creëren waarin de gebruiker centraal staat, maar ook om personeel vrij te spelen voor andere taken. Dit is op zich geen nieuws. Self-service portalen zijn er al jaren, maar de mogelijkheden die deze bieden worden nog weinig benut. Zo stelt Gartner in haar paper ‘IT... lees meer

  • Risicogerichte aanpak maakt werkplek veiliger

    In de werkplekomgeving komen veel innovaties samen, maar deze omgeving is tegelijkertijd steeds vaker het doelwit van cybercriminelen.   Mobiel werken geeft een medewerker weliswaar een hoge mate van flexibiliteit, maar is daardoor vatbaarder voor veiligheidsrisico’s. Denk hierbij aan het delen van documenten buiten de organisatie, maar ook diefstal of verlies van het apparaat. Immers, de werkplek vormt een belangrijke schakel in de informatievoorziening waarmee toegang wordt verkregen tot gevoelige bedrijfsinformatie. Mede als... lees meer

  • Activ8: heldere aanpak innovatie overheidsorganisaties

    De overheid van nu is innovatief, open en communicatief. Fujitsu levert met Activ8 een aanpak voor de implementatie van ICT-innovaties. De verdergaande digitalisering van de samenleving vormt een belangrijke maatschappelijke trend. Burgers, bedrijven en partners verwachten van overheidsorganisaties dat zij meegaan in de digitale ontwikkelingen. Dit stelt overheidsorganisaties voor grote uitdagingen op ICT-gebied. Aan de ene kant kampen ze met complexe omgevingen, hoge eigendomskosten en legacy-systemen waarmee zij burgers een optimale... lees meer

  • Eindgebruikerservaring steeds belangrijker voor overheden

    Werkplekbeheer draaide ooit vooral om kostenreductie. Tegenwoordig wordt de ervaring van de eindgebruiker steeds belangrijker gevonden. In Fujitsu’s visie op werkplekbeheer worden medewerkers in organisaties productiever en werken teams beter samen. Met nieuwe technologieën kunnen zij dit doen op verschillende apparaten en onafhankelijk van tijdstip of locatie. De vrijheid om te werken waar, wanneer en hoe medewerkers het willen (Het Nieuwe Werken) betekent een verbetering van de eindgebruikerservaring. Nu innovatie in organisaties... lees meer

  • K5 is de sleutel tot volledige digitalisering

    Een tijd lang was het managen van technologie vooral tactisch van aard, maar de opkomst van digitalisering vraagt om een proactieve aanpak die zich richt op innovatie. IT is de afgelopen vijftien jaar ingrijpend veranderd. En met IT hebben ook IT-managers hun eigen evolutie doorgemaakt. “Inmiddels is deze ontwikkeling bijna full circle”, zegt Mark Phillips, hoofd van Fujitsu’s Hybrid IT-divisie voor de EMEIA-regio. “In de late jaren 90 waren zij nog heer en meester over hun eigen domein en volledig in controle... lees meer

  • Businesscase bepaalt de inzet van Internet of Things

    Niet technologie zelf, maar de toepassing ervan staat centraal bij IoT. Het resultaat: efficiencywinst, veiligheid en nieuwe business. We horen veel over Internet of Things. Het verbinden van ‘things’ kan tot verrassende resultaten leiden. Fujitsu ontwikkelde al verschillende toepassingen op dit terrein. De analyse van door sensoren verzamelde en samengebrachte data helpt bedrijven vooruit en maakt de wereld een prettigere plek om te leven. ‘’ bijvoorbeeld, een concept waarin veehouders waardevolle inzichten krijgen... lees meer

  • Doe de Digital Workplace Survey

    De Digital Workplace dicht de gaten tussen wat hedendaagse gebruikers van hun werkplek verwachten en hoe zij deze nu ervaren. Wilt u weten waaruit deze kloof bestaat op uw werk? Doe dan de online ‘health check’ in Fujitsu’s Digital Workplace Survey. Dit is niet alleen een benchmark-tool die vergelijkt met ruim 1700 wereldwijde datasets, maar ook een goed vertrekpunt voor een gezonde discussie over moderne werkplekken in elke organisatie. Doe de survey op http://digital-workplace-survey.global.fujitsu.com/.

  • De volgende stap naar een moderne werkplek

    Werk is niet langer gekoppeld aan een plek, zoals een kantoor of een fabriek, een tijdstip of zelfs een specifiek device. De moderne werkplek is verbonden met Internet en stelt de gebruiker centraal. De hyperconnected wereld heeft ervoor gezorgd dat iedereen vrijwel altijd verbonden is met Internet en dus overal kan werken, op elk moment. ‘s Avonds lezen we onze zakelijke mails, in het weekend nemen we de planning nog eens door en overdag is onze werkplek bij de klant, in de trein of gewoon thuis. Werken onafhankelijk van de plek of... lees meer

  • Wat neemt u mee op uw digitale reis?

    Digitale transformatie is geen vraag meer, maar een feit. Hoe prepareert u uw applicatielandschap voor deze digitale reis? De zomervakantie staat weer voor de deur. En of u nu in Nederland blijft of naar de camping in Frankrijk gaat, het is altijd weer een hoop georganiseer. De korte broeken en zwemspullen leggen we als eerste klaar. Maar ook de regenspullen moeten uit de kast, voor als het gaat regenen. Snel nog even een wasje doen, zodat de laatste spullen ook fris mee kunnen. En had ik al korte broeken ingepakt? Voor de zekerheid gooi ik... lees meer

  • Wacht niet met digitalisatie

    Digitale transformatie moet een topprioriteit zijn voor bedrijven. Dit is een kernboodschap van Fujitsu’s Technology & Service Vision. Digitale, human-centric innovatie is overal. In Canberra, Australië, kunnen ouders van te vroeg geboren baby’s hun kind in het ziekenhuis zien, altijd en overal. In Texas in de Verenigde Staten helpt technologie bij het volgen en veilig houden van politiemensen en hun materiaal. In de Russische hoofdstad Moskou kunnen schoolkinderen betalen zonder contant geld en weten hun ouders dat ze... lees meer

portfolio

Architectuur

  • IT Portfoliomanagement
    • Methoden en technieken

Bedrijfssoftware

  • CRM
    • Call Center/Helpdesk
      • Call Center/Helpdesk
  • ECM
    • Knowledge management
      • Knowledge management
      • Webcontent management
      • Workflow management
  • Licentiebeheer
    • Projectmanagement

Beheer

  • Applicatie management
    • Asset Management
    • Automation
    • Desktop Management
    • Service Management
    • System Management

Cloud Computing

  • Cloud Infrastructure-as-a-service
    • Cloud platform-as-a-service
    • Cloud Security
    • Cloud Sourcing
    • Cloud Storage
    • Software-as-a-service (saas)

Informatie management

  • Big data
    • Business intelligence
    • Datawarehouse

Infrastructuur

  • Datacenter
    • Duurzaamheid
    • Infrastructure Management
    • Network System beheer
    • Servers
    • Virtual desktop infrastructure

IT Management

  • Architectuur / SOA
    • Governance
    • IT Management Best Practices
    • Project management

Kantoorautomatisering

  • Bring-your-own-device
    • Collaboration
    • Desktop
    • Het nieuwe werken
    • Laptop
    • Mobiliteit
    • Operating Systems
    • Werkplek beheer

Netwerk & Telecom

  • Hosting & co-location
    • Mobile devices
    • Mobility
    • Network & Communication
    • Network infrastructure
    • Network management
    • Routing & Switching
    • VOIP / IP telefonie
    • VPN
    • WAN (Wide Area Network)
    • Wireless

Outsourcing

  • Application service providers
    • Consultancy outsourcing
    • Datacenter-outsourcing
    • Helpdesk/callcenters
    • Hosting
    • Infrastructuur beheer
    • IT-Outsourcing
    • Nearshoring
    • Offshoring
    • Werkplekbeheer

Recruitment

  • Detachering
    • Management consultancy

Security

  • Authentication
    • Business continuity
    • Data security
    • Disaster recovery
    • Fysieke beveiliging
    • Internet security
    • Network security
    • Prevention (anti-spam, firewalls, IDS, etc.)
    • Security Best Practices
    • Threats

Storage

  • Archiving Software
    • Backup & Recovery
    • Cloud opslag
    • Network Attached Storage (NAS)
    • Storage hardware
    • Storage management
    • Storage software

Virtualisatie

  • Applicatie virtualisatie
    • Data Virtualisatie
    • Desktop Virtualisatie
    • Hardware Virtualisatie
    • Netwerk Virtualisatie
    • Server Virtualisatie
    • Storage Virtualisatie

Meest gelezen op IT Executive