• partner

  • partner

  • partner

partnerprofiel

Dimension Data

Adres:Veemweg 23/25
Postcode:3771 MT
Plaats:Barneveld
Telefoon:+31 342 402 400
Website:Dimension Data

over Dimension Data

Dimension Data maakt gebruik van de kracht van technologie om organisaties te helpen grootse dingen te bereiken in dit digitale tijdperk. Als lid van de NTT Group accelereert het bedrijf de ambities van zijn klanten met digital infrastructures, de hybrid cloud, workspaces for tomorrow en cybersecurity. Met een omzet van 7,5 miljard dollar en kantoren in 58 landen en 31.000 medewerkers levert Dimension Data diensten daar waar zijn klanten gevestigd zijn, in elk stadium van hun technology journey. Dimension Data is trots op zijn rol als Official Technology Partner of Amaury Sport Organisation, organisator van de Tour de France en naamgevend partner van het wielrenteam Team Dimension Data voor Qhubeka. www.dimensiondata.com/nl.

  • Dimension Data publiceert voorspellingen voor 2017

    Dimension Data, de wereldwijde leverancier van ICT-oplossingen en -services, publiceert zijn belangrijkste IT-voorspellingen voor 2017. De komende twaalf maanden blijft de focus op digitalisering de belangrijkste trend in de IT-industrie. Volgens Ettienne Reinecke, Chief Technology Officer van Dimension Data, draait digitalisering om het bouwen van klantgebaseerde bedrijfsmodellen binnen de IT, waaronder het netwerk, datacenter, applicaties en andere on-premise en/of cloudgebaseerde infrastructuuronderdelen. “Een digitaliseringsstrategie... lees meer

  • Dimension Data verrijkt Six Day baanwielrenevent in Amsterdam met live data-analytics

    Dimension Data tekent een driejarig partnercontract met de Madison Sports Group voor de verzorging van data-analytics tijdens de ‘Six Day’-baanwielerzesdaagsen in Amsterdam, Berlijn, Kopenhagen en Londen, en op Mallorca. De Zesdaagse van Amsterdam vindt plaats van 6 tot en met 11 december 2016 in het Velodrome.   De Six Day-serie is een baanwielrenwedstrijd waaraan veel van de beste wielrenprofessionals van de wereld deelnemen. Speciale gast dit jaar is wegrenner Niki Terpstra. Teams van twee renners doen mee aan meerdere... lees meer

  • Dimension Data en Cisco beschermen neushoorns door mensen te volgen

    Het in Zuid-Afrika gevestigde technologiebedrijf Dimension Data en netwerkspecialist Cisco hebben een nieuw initiatief opgezet met als doel het aantal neushoorns dat gestroopt wordt in Zuid-Afrika drastisch terug te dringen. De twee bedrijven installeerden geavanceerde technologie in een privaat wildreservaat grenzend aan het wereldberoemde Kruger National Park. Hiermee zijn individuen te monitoren en te volgen van het moment dat ze door de poorten van het reservaat gaan totdat het moment dat ze het park weer verlaten. Met het initiatief... lees meer

  • Cybercriminelen richten zich op de retailsector

    Uit nieuw onderzoek, gepubliceerd in het jaarlijkse NTT 2016 Global Threat Intelligence Report, blijkt dat cybercriminelen hun focus hebben verschoven van de traditionele financiële markten naar de retailsector. Organisaties in de retailsector ervaren bijna drie keer zoveel cyberaanvallen als die in de financiële sector, de branche die in het rapport van 2015 boven aan de lijst van cyberaanvallen op organisaties stond. Cyberaanvallen op de financiële sector zijn aanzienlijk gedaald tot de veertiende plaats.  NTT's... lees meer

  • Positieve, proactieve en persoonlijke klantenservice in contactcenters wordt snel werkelijkheid

    Klanten over de gehele wereld kunnen ervan uitgaan dat hun contactervaringen met dienstverleners de komende twaalf maanden proactiever, persoonlijker en positiever worden. Dat komt doordat organisaties de voordelen inzien van het gebruik van betere analyses en van de technologische mogelijkheden om nieuwe oplossingen te bouwen, die zorgen voor betere klantbeleving via de tot wel negen verschillende klantcontactkanalen. Ook richten steeds meer organisaties zich op klantbeleving om de omzet te verhogen, de loyaliteit te verbeteren en hun kosten... lees meer

  • Van reactief naar proactief: organisaties veranderen hun cybersecurity-strategie

    Eindgebruikers kwetsbaarste toegangspoort in organisatie Organisaties moeten hun cybersecurity baseren op kansen in plaats van op angst. Hierin is ook een rol weggelegd voor innovatie. Dat zegt Mohamed Al Ayachi, Business Unit Manager Security van Dimension Data. Volgens hem reageren organisaties in de toekomst niet slechts meer op cyberbedreigingen, maar creëren ze flexibele, aanpasbare IT-infrastructuren – en zelfs volledige organisatieafdelingen – zodat beveiligingsinbreuken worden aangepakt nog voor ze daadwerkelijk... lees meer

  • Contactcenterverantwoordelijken: “Hybride cloud heeft sterke impact op de bedrijfsvoering”

    Hybride-IT-modellen naar verwachting de sleutel tot transformatie van contactcenter Barneveld, 11 april 2016 – Organisaties die hybride-cloudtechnologieën gebruiken in hun contactcenter, geven aan dat deze een krachtige impact hebben op de bedrijfsvoering. Ongeveer 88 procent zegt hiermee toegang te hebben tot nieuwe functionaliteit in het contactcenter. Daarnaast brengen de technologieën voor 84 procent van de organisaties meer flexibiliteit en speed-to-market. En voor maar liefst 87 procent bieden ze toegang tot... lees meer

  • Digitale klantbeleving mist het menselijke aspect

    Onderzoek van Dimension Data wijst uit dat vorderingen op het gebied van klantbeleving worden afgeremd door de menselijke factor De wereldwijde contactcentersector maakt een stormachtige ontwikkeling door dankzij de toepassing van digitale technologie. De verbeteringen op het gebied van klantbeleving worden echter afgeremd door de menselijke factor, niet door de technologie zelf. Sterker nog, de snelheid waarmee de digitale technologie de sector verovert, blijft achter bij het potentieel, waardoor het gat tussen de dienstverlening en de... lees meer

  • Line of Business-managers vervullen sleutelrol in keus voor IT-collaboration-technologie

    Nieuw onderzoek in opdracht van Dimension Data laat zien dat line of business-managers1 bij veel bedrijven meer controle naar zich toe halen over de technologieën die zij nodig hebben voor hun processen. Wanneer het gaat om het bepalen van de samenwerkingsstrategie² binnen een bedrijf, zegt maar liefst 89 procent dat de line of business-managers en andere niet-IT’ers een grote rol hebben in het bepalen en uitvoeren van de samenwerkingsstrategie. Daarnaast neemt de invloed van deze groep toe. Het nieuwe 2016 Connected Enterprise... lees meer

  • Organisaties richten zich op de cloud voor unified communications en collaboration

    Nu organisaties steeds meer cloudtechnologie inzetten om hun applicaties sneller beschikbaar te stellen, en beschikbaarheid en kostenefficiëntie te verbeteren, kijken ze steeds vaker naar de cloud voor collaboration-applicaties1. Het migreren van deze technologieën naar de cloud is voor veel bedrijven het middel geworden om samenwerking voor grote groepen gebruikers beschikbaar te maken. Dit is een van de belangrijkste uitkomsten van het 2016 Connected Enterprise Report dat door Dimension Data naar buiten is gebracht. Het rapport... lees meer

  • Dimension Data Nederland behaalt certificering voor niveau 3 van de CO2-prestatieladder

    Dimension Data Nederland BV – onderdeel van de wereldwijde leverancier van ICT-diensten en -oplossingen – heeft de Niveau 3-certificering van de CO2-prestatieladder behaald. Doel van deze ladder is het stimuleren van bedrijven om hun eigen CO2-uitstoot en die van hun leveranciers te kennen en te zoeken naar mogelijkheden om deze terug te dringen. Dimension Data werkt in Nederland aan verschillende initiatieven op dit gebied, waaronder het overstappen op nieuwe, elektrische auto’s met een grotere actieradius dan de bestaande... lees meer

  • Organisaties moeten met inzet van collaboration-technologie hun concurrentiepositie verbeteren

    Nieuw onderzoek in opdracht van Dimension Data laat zien dat technologie er niet in slaagt de concurrentiepositie van wereldwijd actieve bedrijven te verbeteren. Dat is een van de belangrijkste uitkomsten van het 2016 Connected Enterprise Report. Het rapport geeft een overzicht van de actuele status van implementaties van collaboration-strategieën en belicht wereldwijde trends en ontwrichtingen op dit gebied. De uitkomsten zijn gebaseerd op een onderzoek onder negenhonderd participanten in vijftien landen. Het ging om onder anderen... lees meer

  • IT-werknemers geven bedrijf onvoldoende voor het transformeren van verouderde IT-infrastructuren

    Gebrek aan vaardigheden, kortetermijndenken, gebrek aan samenwerking en onvoldoende budget belemmeren de IT-transformatie volgens nieuw onderzoek De meeste eerstelijns IT-professionals over de gehele wereld geven hun bedrijf een onvoldoende of bijna onvoldoende als het gaat om het implementeren van transformationele technologieën en het stimuleren van IT-innovatie om concurrentievoordeel te behalen. In een vandaag gepubliceerd onderzoeksrapport zegt een meerderheid van de IT-professionals die op dit moment netwerken, datacenters en... lees meer

  • Dimension Data richt een aparte Sports Practice op

    Dimension Data – de wereldwijde leverancier van ICT-diensten en -oplossingen – heeft een aparte Sports Practice opgericht. Deze organisatie gaat digitale-technologieoplossingen leveren aan sportorganisaties wereldwijd. Eerder al startte Dimension Data een succesvolle samenwerking met Amaury Sports Organisation (ASO), organisator van grote sportevenementen. ASO en Dimension Data waren hoofdtechnologiepartners van de Tour de France die dit jaar in Utrecht van start ging. Met behulp van trackers onder de zadels verzamelde... lees meer

  • Organisaties heroverwegen hun BYOD-strategieën wegens cybercriminaliteit

    70 procent van kwetsbaarheden is gerelateerd aan eindgebruiker Assessments van de beveiligingsarchitectuur uitgevoerd door Dimension Data binnen klantomgevingen, laten zien dat eindgebruikers binnen organisaties een steeds populairder doelwit zijn van cybercriminaliteit. Gebruikers hebben realtime toegang tot bedrijfsdata, wat hen een doelwit maakt van criminelen. Zij worden voor cybercriminelen steeds meer de toegangspoort van een organisatie. Volgens Mohamed Al Ayachi, Line of Business Manager Network bij Dimension Data, worden gebruikers... lees meer

  • Internet of Things verhoogt noodzaak van adoptie van IPv6

    74 procent van draadloze access points ondersteunt geen geavanceerde enterprise mobility-mogelijkheden. Ondanks dat bedrijven het liefst zo lang mogelijk wachten met het vervangen van hun IT-netwerkassets, breiden bedrijven wereldwijd de draadloze mogelijkheden van hun netwerk-access points uit. In 74 procent van de gevallen gaat het echter om verouderde netwerkapparaten die niet aan de benodigde vereisten voldoen om geavanceerde enterprise mobility te ondersteunen. Bovendien biedt slechts 21 procent van deze netwerk-devices ondersteuning voor... lees meer

  • Remote monitoren IT-netwerken en geautomatiseerd beheer besparen 75% tijd voor troubleshooting

    Nieuwe data gepubliceerd in Dimension Data’s jaarlijkse Network Barometer Report¹, laten zien dat organisaties dankzij monitoring op afstand en geautomatiseerd beheer maar liefst 75 procent minder tijd besteden aan troubleshooting in geval van defecte netwerkapparatuur. Als gevolg hiervan is er 32 procent minder tijd nodig om deze devices te herstellen, in vergelijking met apparaten die niet op deze manier worden beheerd. Bovendien wijst het onderzoek van dit jaar uit, dat er een nauwe samenhang bestaat tussen de... lees meer

  • Goedemorgen maandag, hallo cyberaanval

    Daling in gedetecteerde malware-aanvallen binnen organisaties valt precies samen met het weekend. Uit nieuw onderzoek, gepubliceerd in het jaarlijkse NTT 2015 Global Threat Intelligence Report, blijkt dat het aantal gevallen van malwaredetectie enorm toeneemt op maandagochtend – op het moment dat gebruikers vanaf hun apparaten een verbinding maken met het bedrijfsnetwerk. Deze trend versterkt het idee dat de beveiligingsgrenzen binnen organisaties vervagen. Eindgebruikers gebruiken hun apparaten steeds vaker zowel binnen als buiten de... lees meer

  • Deloitte Consulting LLP kiest voor cloudplatform van Dimension Data voor bedrijfstransformatie

    Combinatie van Dimension Data’s MCP en Deloitte’s oplossingen voor bedrijfstransformatie stellen klanten in staat hun IT in lijn te brengen met bedrijfsresultaten Deloitte Consulting LLP kiest voor Dimension Data als Cloud Service Provider voor het ondersteunen van Enterprise Application- en Analytic-workloads voor businesstransformatie. Deloitte zet daarvoor het Managed Cloud Platform™ (MCP) van Dimension Data in op basis van Infrastructure-as-a-Service. Hierdoor is Deloitte in staat om oplossingen te bieden als Managed... lees meer

  • Dimension Data en NTT DATA bundelen krachten en leveren nieuwe cloudoplossingen aan SAP klanten

    Gezamenlijk aanbod van bedrijven in NTT Group biedt klanten complete diensten voor bouwen, migreren, beheren en hosten van SAP in de cloud  ICT-dienstverlener Dimension Data en NTT DATA, beide onderdeel van de wereldwijde IT-dienstverlener NTT Group, introduceren een nieuwe reeks end-to-end diensten. Hiermee profiteren klanten van flexibiliteit en lagere kosten door hun SAP applicaties onder te brengen in de cloud. De nieuwe diensten combineren de SAP Cloud-gecertificeerde datacenters van Dimension Data met de uitgebreide diensten voor... lees meer

  • Dimension Data lanceert maturitytool om bedrijven te helpen migreren naar next-generation datacenter

    Nieuwe tool vereenvoudigt roadmaps en strategieën voor datacentertransformatie ICT-dienstverlener Dimension Data introduceert een nieuwe maturitytool. Deze tool helpt organisaties met het in kaart brengen van hun capaciteiten en met het prioriteren van initiatieven voor het bouwen van een next-generation datacenter. Het Data Centre Development Model is het eerste assessment dat zo’n breed spectrum van het datacenter afdekt. De ontwikkeling van de tool volgde naar aanleiding van een grote vraag vanuit klanten naar begeleiding en... lees meer

  • Dimension Data verwacht stijging medewerkers contactcenterbranche wereldwijd

    In komende 24 maanden zullen organisaties meer digitale selfservicekanalen introduceren voor een betere customer experience IT-dienstverlener Dimension Data verwacht dat het aantal medewerkers in de wereldwijde contactcenterbranche de komende twee jaar toeneemt. Dit is het gevolg van een andere verwachting, namelijk dat organisaties de komende twee jaar meer digitale selfservicekanalen in hun bedrijf introduceren om zo een betere customer experience te bieden. Deze voorspellingen komen voort uit de jaarlijkse Global Contact Centre... lees meer

  • Contactcenters onder druk: bang dat bestaande technologie niet voldoet aan toekomstige behoeften

    Grotere afhankelijkheid van IT stimuleert gebruik van cloud- en hybride omgevingen De toenemende druk om naadloze customer service over diverse digitale kanalen te bieden, dwingt vendoren en klanten te zoeken naar nieuwe inkoopopties en het ontwerpen  van nieuwe, innovatieve technologie. Uit het jaarlijkse Global Contact Centre Benchmarking Report van Dimension Data blijkt dat bijna tachtig procent¹ van de in totaal 901 onderzochte organisaties in 72 landen gelooft dat zijn bestaande IT-systemen niet inspelen op toekomstige eisen.... lees meer

  • Organisaties: investeer in digitale klantinteractie of mis de boot

    Organisaties die de komende twee jaar niet investeren in digitale kanalen voor klantinteractie – zoals webchat, social media, sms, smartphones, mobiele apps en video – lopen het risico dat klanten overstappen naar concurrenten die dit wel doen. De huidige revolutie op dit gebied dwingt organisaties om hun klantenservicestrategie aan te passen, of anders ten onder dreigen te gaan. Dit blijkt uit het jaarlijkse Global Contact Centre Benchmarking Report van Dimension Data. De IT-dienstverlener ondervroeg 901 organisaties in 72 landen... lees meer

  • Dimension Data voegt 300 extra datacenterexperts toe aan team voor uitbreiding capaciteit

    Uitbreiding footprint en klantvraag naar next-generation datacenterdiensten stimuleren groei Dimension Data kondigt aan dat het in de komende anderhalf jaar wereldwijd driehonderd extra datacenterexperts gaat aannemen. Dit is essentieel om de ambities van de organisatie waar te maken: haar datacenteractiviteiten verviervoudigen van 1 miljard naar 4 miljard dollar in 2018. Daarnaast is Dimension Data van plan datacentergerelateerde overnames te doen om meer vaardigheden in huis te halen en schaalvergroting te stimuleren in belangrijke... lees meer

  • Dimension Data eerste Cisco ACI Authorized Technology Provider in Nederland

    Meer dan honderd Cisco ACI-engineers opgeleid en een Europees SDN-expertisecentrum voor het implementeren van SDN en Cisco ACI-projecten opgericht   ICT-oplossingen- en -dienstenleverancier Dimension Data is de eerste partner in Nederland, die door Cisco is geautoriseerd om Application Centric Infrastructure-projecten (ACI) uit te voeren, te onderhouden en in beheer te nemen. Dimension Data heeft deze partnerstatus bereikt door te voldoen aan alle trainings- en programma-eisen die behoren bij Cisco’s... lees meer

  • Dimension Data presenteert top 5 datacentertrends voor 2015

    Wat staat datacenterprofessionals in 2015 te wachten en welke impact heeft dit op de business? ICT-oplossingen- en -dienstenleverancier Dimension Data nam de almaar veranderende datacenterwereld onder de loep en zet nu de vijf belangrijkste trends voor 2015 op een rij. Ook laat de ICT-dienstverlener zien welke gevolgen deze ontwikkelingen hebben voor de business. 1. Groot wordt groter, klein wordt kleiner De datacentermarkt staat aan de vooravond van een ongelofelijke transitie. En de snelheid waarmee deze verandering intreedt, neemt in 2015... lees meer

  • Top 5 IT-security trends: 1 Organisaties moeten regelmatig IT-security calamiteitenoefeningen houden

    Dimension Data presenteert top vijf IT-securitytrends voor 2015 op basis van dagelijkse gesprekken tussen zijn 700 security-experts en klanten IT-security is en blijft een belangrijk onderwerp in het komende jaar. ICT-oplossingen- en -dienstenleverancier Dimension Data zet daarom nu de vijf belangrijkste IT-security trends voor 2015 op een rij. Trend 1: Vaker ‘calamiteitenoefeningen’ voor IT-security Organisaties moeten vaker ‘calamiteitenoefeningen’ voor IT-security houden, ondersteund door het management en het... lees meer

portfolio

Architectuur

  • IT Portfoliomanagement

Beheer

  • Applicatie management
    • Asset Management
    • Automation
    • Functioneel beheer
    • Service Management
    • System Management

Cloud Computing

  • Cloud Applicaties
    • Cloud Infrastructure-as-a-service
    • Cloud platform-as-a-service
    • Cloud Security
    • Cloud Sourcing
    • Cloud Storage
    • Software-as-a-service (saas)

Infrastructuur

  • Architectuur / SOA
    • Governance
    • Project management

Kantoorautomatisering

  • Bring-your-own-device
    • Collaboration
    • Het nieuwe werken
    • Mobiliteit
    • Werkplek beheer

Netwerk & Telecom

  • Hosting & co-location
    • ISP
    • Mobile devices
    • Mobility
    • Netwerk & Telecom Research
    • Network & Communication
    • Network infrastructure
    • Network management
    • Routing & Switching
    • Telecom advies
    • VOIP / IP telefonie
    • VPN
    • WAN (Wide Area Network)
    • Wireless

Outsourcing

  • Datacenter-outsourcing
    • Helpdesk/callcenters
    • Infrastructuur beheer
    • IT-Outsourcing
    • Telecomoutsourcing

Security

  • Applications
    • Authentication
    • Business continuity
    • Data security
    • Disaster recovery
    • Internet security
    • Network security
    • Prevention (anti-spam, firewalls, IDS, etc.)
    • Security Best Practices
    • Security Research
    • Threats

Storage

  • Archiving Software
    • Backup & Recovery
    • Network Attached Storage (NAS)
    • Storage management

Virtualisatie

  • Applicatie virtualisatie
    • Data Virtualisatie
    • Desktop Virtualisatie
    • Hardware Virtualisatie
    • Netwerk Virtualisatie
    • Server Virtualisatie
    • Storage Virtualisatie

Meest gelezen op IT Executive